Leveranser
Leveranser sker med PostNord eller annan leverantör beroende på storlek och vikt.
Beställningen skickas snarast, vanligtvis samma dag eller dagen efter om varan finns i lager. Under sommaren packar och skickar vi inte varje dag men så snart vi har möjlighet då vi har korta ledigheter.
Vi försöker ha varan i lager för snabb leverans. Vi har många artiklar hemma och i annat fall skickas varan så snart vi fått den från leverantören. Beställningsvaror skickas antingen från oss när varan kommit eller direkt från leverantör.
Vid arbeten i dräktverkstaden skickar vi när betalning finns på vårt konto, outlösta dräkter övergår till Sealeds efter 3 månader utan betalning och upprepade betalningspåminnelser.
Frakt
Vi levererar fraktfritt för beställningar över 2000:-. Vid mindre belopp betalar du frakt efter vikt. Gäller beställningar inom Sverige.
Vid reparationer skickar vi med det fraktbolag vi tycker erbjuder den mest prisvärda frakten och debiterar kunden fraktkostnaden. Varan är vårt ansvar när vi personligen tagit emot den tills vi skickat den på samma sätt som om du lämnar eller hämtar själv och priset är fritt vårt lager, dvs fraktkostnad och andra eventuella kostnader är köparens om inte annat avtalats. Vi ansvarar inte för varor under frakt men hjälper till om du vill ha fraktförsäkring av varorna.
Övriga länder
Till EU länder tillkommer distributörens fraktkostnad.
Till icke EU länder tillkommer distributörens fraktkostnad. Moms och eventuell tullavgift betalas av mottagaren till landets tullverk. Kontakta info@sealeds.se för pris och betalningsvillkor.
Betalningssätt
Betalning kan ske med kort genom Klarna, Paypal eller med Swish.
Ångerrätt
Vid köp från oss gäller lagstadgad ångerrätt i enlighet med distanslagen.
Gäller i 14 dagar från det du mottagit varan.
Ångerrätten gäller inte måttbeställda produkter eller saker med personlig prägel som namn och inte heller på påbörjade reparationer. Vi byter inte tillbaka latextätningar då många kosmetiska produkter och hudens egna proteiner påverkar tätningens hållbarhet och livslängd.
Om du väljer att returnera varan skall det ske med posten eller genom annan överenskommelse med Sealeds.
Skicka returen till:
Sealeds
Johanneberg Mofalla
543 93 Tibro
Returfrakt betalas av kunden. Återbetalning sker genom Paypal eller Swish. Eventuella avgifter för frakter eller fakturaavgifter återbetalas inte.
För paket som inte löses ut förbehåller sej Sealeds rätten att debitera kunden 200 kr för frakter och hanteringskostnader.
Reklamationer
Reklamationer skall göras snarast, via mail till sealeds@gmail.com
Returfrakter
Kunden står för eventuell frakt vid retur eller byte, återsändelse till kund av varan står Sealeds för. Kontakta alltid oss innan retur per mail till sealeds@gmail.com
Tvist
Om du är missnöjd med någon produkt vi har levererat eller med leveransen så ber vi dig att kontakta oss direkt så att vi kan göra vårt yttersta för att lösa det på ett så smidigt sätt som möjligt.
I enlighet med EU lagstiftning hänvisas eventuella tvister till:
Tvistlösning på nätet, klicka här för att komma till EU’s sida.
Övrigt
Alla priser inkluderar moms, f.n. 25%. Vi förbehåller oss rätten att höja eller sänka våra priser. Prishöjning kan ske vid t.ex. leverantörsbyte eller om valutakurser alt. statliga pålagor förändras. Vi reserverar oss för eventuella felskrivningar och felaktiga varubilder och för eventuell slutförsäljning.
Färgavvikelser på produkter kan förekomma p.g.a. att återgivningen kan variera på olika bildskärmar. Vi polisanmäler alla falska beställningar och bedrägeriförsök.
Personuppgifter
Sealeds värnar om din integritet och all behandling av personuppgifter sker i linje med GDPR.
Dina uppgifter kommer aldrig att lämnas ut till tredje part utan används endast av oss för att vi ska kunna utföra våra åtagande mot dig som kund.
Har du frågor som inte besvarats ovan hör gärna av dig till oss på mail sealeds@gmail.com
Företagsuppgifter:
Sealeds
Johanneberg Mofalla
543 93 Tibro